ساناز امینی

راهنمای صفر تا صد پرداخت قسطی خلافی خودرو

راهنمای صفر تا صد پرداخت قسطی خلافی خودرو

پرداخت خلافی خودرو، به‌خصوص وقتی که مبلغش زیاد باشد، بسیار دشوار است؛ بنابراین، همه به فکر پرداخت قسطی خلافی خودرو هستند. پرسش اینجاست که آیا پرداخت قسطی خلافی خودرو امکان‌پذیر است؟ روش پرداخت اقساطی خلافی ماشین چیست؟ مراحل پرداخت اقساطی خلافی ماشین چیست؟ و … . در ادامه، پاسخ پرسش‌های مذکور را خواهیم داد؛ بنابراین، همراه سامانه خلافی بمانید تا اطلاعات خود را در مورد پرداخت قسطی جرایم افزایش دهید.

آیا پرداخت قسطی خلافی خودرو امکان‌پذیر است؟

خیر؛ پرداخت قسطی خلافی خودرو امکان‌پذیر نیست. شاید تعجب کرده باشید! حق دارید! باید بدانید یک روش جایگزین برای پرداخت قسطی خلافی خودرو وجود دارد که استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مبالغ زیاد را آسان می‌کند. حتما کنجکاو شده‌اید که بیش از پیش با روش جایگزین آشنا شوید. در ادامه، روش جایگزین را بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین، همراه ما باشید.

پرداخت موردی خلافی خودرو چیست؟

پرداخت موردی خلافی خودرو روش جایگزین برای پرداخت قسطی خلافی خودرو است با این تفاوت که شما می‌توانید آزادانه هر وقت که خواستید، هر مبلغ که خواستید و هر طور که خواستید پرداخت خلافی را انجام دهید. شما می‌توانید یک ماه ۳ جریمه‌ی خود را پرداخت کنید اما یک ماه هیچ جریمه‌ای پرداخت نکنید. شاید بپرسید که چگونه باید از روش پرداخت موردی خلافی خودرو استفاده کنیم؟ در ادامه، روش‌های پرداخت موردی جریمه خودرو را آورده‌ایم.

بیشتر بدانید: راهنمای دریافت عدم خلافی خودرو

پرداخت موردی خلافی با سامانه خلافی

روش‌های پرداخت موردی خلافی خودرو کدامند؟

شما می‌توانید پرداخت موردی جرایم خودرو را با ۴ روش متفاوت انجام دهید؛ کافیست، مناسب‌ترین روش برای خودتان را بیابید. چگونه؟ ما از طریق مقایسه‌ی روش‌ها به شما کمک می‌کنیم؛ بنابراین، همراه سامانه خلافی باشید.

  1. سامانه‌های استعلام و پرداخت مانند سامانه خلافی
  2. مراجعه به مراکز پلیس +۱۰
  3. سایت راهور
  4. پلیس من

استعلام و پرداخت موردی خلافی با سامانه‌هایی مانند سامانه خلافی

سامانه‌های استعلام و پرداختی وجود دارد که از طریق سایت و اپلیکیشن امکان استعلام و پرداخت خلافی را از روش‌های متنوع فراهم کرده‌اند. سامانه خلافی کامل‌ترین سامانه استعلام و پرداخت وسایل نقلیه است که خدمات متعددی مانند استعلام و پرداخت جرایم را ارائه می‌کند تا آسایش شما را فراهم کرده باشید. استعلام و پرداخت جرایم در سامانه خلافی با دو روش متفاوت امکان‌پذیر است: استعلام و پرداخت موردی خلافی و استعلام و پرداخت مجموع خلافی.

استعلام و پرداخت موردی خلافی نیاز به احراز هویت دارد؛ اما، استعلام و پرداخت مجموع خلافی نیاز به احراز هویت ندارد. هنگامی که روش مورد نظر خود را انتخاب کردید؛ کافیست، بر روی آن کلیک کنید. در ادامه، پلاک خود را وارد کنید؛ سپس، کد ملی مالک خودرو به همراه شماره موبایل مالک خودرو را وارد کنید. در نهایت، ۵.۲۰۰ تومان را بپزدازید تا لیست خلافی خودرو را مشاهده کنید. موارد مورد نظر خود را از لیست خلافی خودرو برگزینید؛ سپس، آنها را بپزدازید.

نکته: احراز هویت به معنای وارد کردن کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی است.

استعلام و پرداخت موردی خلافی با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰

مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ تنها روش حضوری استعلام و پرداخت موردی جرایم است؛ کافیست، نزدیک‌ترین مرکز را بیابید. شما باید مدارک شناسایی خودروتان و مدارک شناسایی خودتان را همراه داشته باشید. در ادامه، درخواست خود را به متصدی مرکز بگویید؛ سپس، لیست خلافی را تحویل بگیرید. شما باید هزینه‌ای بیشتر از ۵.۲۰۰ تومان برای استعلام و پرداخت موردی خلافی از طریق مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ بپردازید؛ همچنین، معطل شوید. در نتیجه، این روش را انتخاب نکنید!

استعلام و پرداخت موردی خلافی با سامانه راهور

سامانه راهور امکان استعلام و پرداخت موردی خلافی را در کنار امکان استعلام و پرداخت مجموع خلافی از طریق سایت rahvar120.ir و اپلیکیشن پلیس من فراهم کرده است؛ کافیست، وارد هر کدام از آنها شوید سپس گزینه‌ی «خلافی» را انتخاب کنید. شما باید از میان گزینه‌های خلافی با جزئیات و خلافی بدون جزئیات گزینه‌ی استعلام و پرداخت خلافی با جزئیات را برگزینید. در ادامه، شما باید در سامانه سخا ثبت‌نام کنید تا کد سخا را دریافت کنید؛ سپس، ۵.۲۰۰ را بپردازید تا لیست جرایم خودرو را مشاهده کنید. در نهایت، چند مورد از لیست جرایم خودروتان را برگزینید تا آنها را بپردازید.

مقایسه روش‌های پرداخت موردی خلافی

مقایسه روش‌های استعلام و پرداخت خلافی به صورت موردی
سامانه خلافیسامانه راهورپلیس +۱۰
هزینه کمهزینه کمهزینه زیاد
تسویه آنیتسویه آنیتسویه آنی
نمایش جزئیاتنمایش جزئیاتجزئیات با هزینه زیاد
نمایش تصویر تخلفنمایش تصویر تخلفتصویر تخلف با هزینه زیاد
بدون نیاز به کد سخانیاز به ثبت‌نام در سخانیاز به مراجعه حضوری
سرعت بالا در استعلامسرعت متوسط در استعلامسرعت پایین در استعلام

استعلام و پرداخت خلافی به صورت موردی با استفاده از سامانه خلافی به مراتب بهتر از سامانه راهور و پلیس +۱۰ است؛ چون، سریع و ساده است. در ادامه، مراحل پرداخت موردی خلافی خودرو در سامانه خلافی را آورده‌ایم تا شما را راهنمایی کنیم.

مراحل پرداخت موردی خلافی خودرو در سامانه خلافی

شما برای پرداخت موردی نیاز به هیچ مقدماتی ندارید؛ کافیست، وارد سایت یا اپلیکیشن خلافی شوید. در ادامه، باقی مراحل را دنبال کنید:

  1. خدمات «استعلام و پرداخت خلافی» را از دسته‌بندی خدمات انتخاب کنید.
  2. گزینه‌ی «استعلام و پرداخت خلافی با جزئیات» را برگزینید.
  3. پلاک، کد ملی مالک و شماره موبایل مالک را وارد کنید.
  4. مبلغ ۵.۲۰۰ را بپردازید؛ همچنین، قوانین را تأیید کنید.
  5. لیست جرایم خودروتان را به دقت مشاهده کنید.
  6. موارد مورد نظر را تیک بزنید تا انتخاب شود.
  7. وارد صفحه‌ی پرداخت شوید.

چه زمانی پرداخت موردی خلافی خودرو امکان‌پذیر نیست؟

اگر خودرو توقیف شده باشد، شما نمی‌توانید از پرداخت موردی خلافی خودرو برای ترخیص استفاده کنید. در نتیجه، این نوع از پرداخت همیشه به کار شما نمی‌آید. در ادامه، روش‌های پرداخت خلافی خودروهای توقیفی را مشاهده خواهید کرد.

روش‌های پرداخت خلافی خودروهای توقیفی

حتما می‌دانید که اگر خوردوی شما جریمه‌ای بیش از ۳ میلیون تومان داشته باشد، دستور توقیف صادر می‌شود؛ بنابراین، اگر پلیس راهنمایی و رانندگی شما را بگیرد، خودروی شما به پارکینگ منتقل می‌شود. هنگامی که قصد ترخیص خودرو را داشته باشید، دو روش برای پرداخت خلافی خودروهای توقیفی پیش رو دارید: پرداخت به صورت مجموع و پرداخت به صورت قسطی. در ادامه، با روش‌های مذکور آشنا می‌شوید.

پرداخت مجموع خلافی خودروهای توقیفی

شما می‌توانید از همان روش‌های پرداخت موردی خلافی برای پرداخت مجموع جرایم استفاده کنید مانند سامانه خلافی؛ کافیست، گزینه‌ی «پرداخت مجموع خلافی» را به جای «پرداخت موردی خلافی» انتخاب کنید. شما می‌توانید رسید پرداخت خود را به پارکینگ ببرید تا ترخیص را انجام دهید.

پرداخت قسطی خلافی خودروهای توقیفی

شما می‌توانید برای ترخیص خودرو توقیفی از روش پرداخت قسطی خلافی استفاده کنید؛ اما، باید بدانید که این موضوع شرایط و مراحل خاصی دارد. در ادامه، شرایط و مراحل پرداخت قسطی خلافی خودروهای توقیفی را آورده‌ایم.

شرایط پرداخت قسطی خلافی خودروهای توقیفی

اگر قصد دارید خودروی توقیفی را با استفاده از پرداخت قسطی ترخیص کنید، باید سه شرط را رعایت کرده باشید:

خودرو فرسوده نباشد.

اگر خودروی شما فرسوده باشد امکان قسط‌بندی جرایم به هنگام ترخیص خودرو وجود ندارد. در واقع باید کلیه مبلغ جریمه را همان جا پرداخت و تسویه کنید.

خودرو شکایت قضایی نداشته باشد.

برای اینکه بتوانید خودروی توقیفی خود را با پرداخت قسطی جریمه از پارکینگ پلیس ترخیص کنید لازم است که هیچ شکایتی نزد نهادهای قضایی از خودروی شما ثبت نشده باشد.

جرایم حادثه‌ساز خودرو کمتر از ۴۰٪ باشد.

بعضی از جرایم در دسته جرایم حادثه‌ساز قرار می‌گیرند. یکی دیگر از شروط پرداخت قسطی خلافی نداشتن جریمه حادثه‌ساز در لیست خلافی‌های ثبت‌شده برای خودروی شماست.

  • عدم رانندگی با موارد موجود در گواهینامه مانند عینک
  • عدم رعایت فاصله ایمنی با سایر وسایل نقلیه
  • گردش به چپ یا راست در محل ممنوع
  • عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی
  • رانندگی با وجود نقص فنی موثر
  • عبور از پیاده‌رو با وسیله نقلیه
  • عدم رعایت حق تقدم عبور
  • دور زدن در محل ممنوع
  • حرکت مارپیچ در مسیر
  • عبور از محل ممنوع
  • رانندگی در مستی
  • خراب بودن چراغ‌ها
  • سرعت غیرمجاز
  • سبقت غیرمجاز

بیشتر بخوانید: جدول جرایم رانندگی 1403؛ ارزان‌ترین تا گران‌ترین تخلف‌ها

مراحل پرداخت قسطی خلافی خودروهای توقیفی

مراحل پرداخت قسطی خلافی خودروهای توقیفی برای ترخیص از پارکینگ شامل سه مرحله‌ی اساسی است که در ادامه با هم بررسی خوایم کرد:

پرداخت قسطی خلافی خودروهای توقیفی

مراجعه به مراکز تقسیط خلافی خودرو

شما باید در قدم اول به مراکز تقسیط خلافی خودرو یا ستاد ترخیص خودرو مراجعه کنید. نشانی ستاد ترخیص پشت قبض پارکینگ نوشته شده است. شما باید مدارک شناسایی خودرو و مالک آن را به همراه داشته باشید. شما باید بدانید که تقسیط خلافی خودرو از طریق اینترنت برای خودروهای توقیفی امکان‌پذیر نیست.

تعهد به پرداخت اقساط

اگر قصد پرداخت قسطی خلافی خودرو را داشته باشید، باید فرم مربوطه را پر کنید؛ سپس، تعهدی مبنی بر پرداخت اقساط امضا کنید. شما باید بدانید که حداکثر مبلغ برای قسط‌بندی یک میلیون تومان و حداکثر زمان برای قسط‌بندی یک سال یا ۱۲ ماه است. در ضمن، اگر پرداخت اقساط به صورت منظم نباشد، مجدداً توقیف خودرو انجام خواهد شد. شاید بپرسید که اگر خلافی خودرو بیش از یک میلیون باشد، تکلیف چیست؟ شما باید خلافی خودرو را به یک میلیون برسانید تا قسط‌بندی کنید. در نتیجه، اگر خلافی شما ۳ میلیون است، باید ۲ میلیون را از روش پرداخت مجموع خلافی بپردازید؛ سپس، یک میلیون را قسط‌بندی کنید. شما باید تمام این موارد را پیش از مراجعه به پارکینگ برای ترخیص خودرو انجام دهید.

مراجعه به پارکینگ

هنگامی که مراحل مذکور را طی کردید، باید همراه با برگه‌ی تعهد به پارکینگ برای ترخیص خودروی توقیفی مراجعه کنید. خوب است بدانید که یک مهر شکایت بر روی مدارک شما زده می‌شود که نشان‌دهنده‌ی قسط‌بندی خلافی شماست.

نکته: شما اجازه‌ی خرید و فروش خودرو را در زمان پرداخت قسطی خلافی خودرو ندارید.

در نهایت، آیا پرداخت قسطی خلافی خودرو امکان‌پذیر است؟

خیر؛ همچنان باید بگوییم که در حالت کلی پرداخت قسطی خلافی خودرو امکان‌پذیر نیست.

اگر خودروی شما توقیف شده باشد، امکان پرداخت اقساطی خلافی ماشین توقیفی برای ترخیص از پارکینگ ایجاد می‌شود؛ اما، همانطور که خواندید، انقدر شرایط و مراحل سخت دارد که به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود. تصور کنید که حتی اگر شرایط را داشته باشید، چقدر باید زحمت بکشید که تنها یک میلیون تومان از جریمه را به صورت یک ساله قسط‌بندی کنید!

در نتیجه، پیشنهاد سامانه خلافی به شما این است که همواره مراقب باشید که مبلغ جرایم شما بیش از ۳ میلیون تومان نشود که خطر توقیف وجود نداشته باشد؛ چگونه؟ پرداخت موردی خلافی خودرو! کافیست، هر چند وقت یک بار استعلام جریمه را انجام دهید؛ سپس، چند مورد را پرداخت کنید تا مبلغ جرایم را زیر ۳ میلیون تومان نگه دارید.

اشتراک‌گذاری:
ارسال دیدگاه
شماره تماس وارد شده منتشر نخواهد شد.