سارینا عمادی

راهنمای جامع موتورسواران برای ترخیص موتور از پارکینگ راهور

موتورسیکلت‌های توقیف‌شده در پارکینگ راهور

حتما از موتورسواران زیادی شنیده‌اید که می‌گویند موتورسیکلت‌شان به دلیل داشتن بدهی توسط افسر پلیس توقیف شده و به پارکینگ راهور منتقل شده است. شنیدن این جمله به اندازه‌ی کافی دردناک است. ولی قسمت بد ماجرا اینجا است که گاهی بسیاری از موتورسواران از خِیر پرداخت هزینه ترخیص می‌گذرند و برای آزاد کردن موتور از پارکینگ اقدامی انجام نمی‌دهند. آیا می‌دانستید به تعداد روزهایی که موتورسیکلت در پارکینگ می‌ماند، باید هزینه پرداخت کنید؟ پس اقدام درست چیست؟ برای ترخیص موتور از پارکینگ باید چه کاری انجام دهیم؟ به کجا مراجعه کنیم و سوالاتی از این قبیل. با ما در این مطلب همراه باشید تا به تک‌تک سوالات شما پاسخ دهیم. در نهایت به شما می‌گوییم که چه کاری انجام دهید تا جلوی توقیف موتورسیکلت خود را بگیرید.

تمام دلایل توقیف موتورسیکلت که کمتر کسی می‌داند!

اگر خودتان یا اطرافیانتان موتورسیکلت داشته باشید، احتمالا با این صحنه روبه‌رو شدید که به دلیل انجام چندین جریمه پیاپی موتور توقیف شده است. به صورت کلی از اصلی‌ترین دلایل توقیف موتورسیکلت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • پارک در محل ممنوع مثل زیر تابلوی توقف ممنوع
  • عبور از محل عابرپیاده و خیابان‌هاو خطوط ویژه
  • استفاده نکردن از کلاه ایمنی در حین رانندگی
  • رد کردن چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی
  • تک چرخ زدن یا انجام سایر حرکات نمایشی
  • نداشتن پلاک یا استفاده از پلاک مخدوش‌شده
  • همراه نداشتن گواهینامه یا بیمه شخص ثالث معتبر
  • رانندگی با موتور بالای ۲۵۰ سی‌سی بدون داشتن مجوز
  • بالا رفتن مبلغ جریمه و رسیدن مجموع خلافی به ۳ میلیون تومان
  • به همراه نداشتن مدارک موتورسیکلت مثل گواهینامه و کارت موتور

در ادامه به صورت کلی دلایل توقیف موتورسیکلت را بار دیگر با هم مرور می‌کنیم تا شک و شبه‌ای باقی نمانده باشد.

رسیدن به جریمه ۳ میلیون تومانی

یکی از اصلی‌ترین دلایل توقیف موتور، رسیدن مبلغ کل جرائم رانندگی به ۳ میلیون تومان است. در صورت مشاهده توسط افسر یا دوربین راهنمایی و رانندگی، موتورسیکلت شما توقیف می‌شود و به پارکینگ راهور منتقل می‌شود. همانطور که می‌دانید یکی از مدارک لازم برای ترخیص موتور از پارکینگ، ارائه گواهی تسویه کل مبلغ جریمه رانندگی ثبت‌شده برای موتورسیکلت است.

توقیف موتور سیکلت بدون گواهینامه یا بیمه شخص ثالث

همانطور که می‌دانید همراه داشتن مدارک موتور مثل گواهینامه و بیمه شخص ثالث در طول رانندگی مهم است. اگر افسر راهنمایی و رانندگی متوجه شود مدارک همراه شما نیست، موتورتان را توقیف می‌کند. در نظر داشته باشید تنها به همراه داشتن مدارک مهم نیست، بلکه باید پیش از رانندگی، اعتبار بیمه شخص ثالث و گواهینامه را بررسی کنید تا در خطر توقیف قرار نگیرید.

توقیف موتور سنگین سند دار

موتور سنگین یا موتورهای پر حجم با بیش از ۲۵۰ سی‌سی اجازه رانندگی در سطح شهر را ندارند. شما باید برای دریافت مجوز تردد موتورسیکلت سنگین خود گواهینامه موتورسواری حرفه‌ای آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی معتبر و برگه سبز موتور را دریافت کنید؛ وگرنه موتورتان در صورت مشاهده توسط پلیس توقیف می‌شود.

توقیف موتور به دلیل انجام تخلفات رانندگی

انجام تخلفات رانندگی مثل رد کردن چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، تک‌چرخ زدن یا انجام سایر حرکات نمایشی، پارک در محل ممنوع مثل زیر تابلوی توقف ممنوع، عبور از خط عابر پیاده یا خطوط ویژه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی باعث می‌شود تا جریمه شوید و به جز پرداخت جریمه، باید در انتظار توقیف موتورسیکلت خود باشید. پس برای حفظ جان خود و اطرافیان هم که شده به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنید تا مشکلات بیشتری پیش رویتان قرار نگیرد.

رانندگی موتورسوار بدون کلاه ایمنی بین سه خودرو

توقیف موتورسیکلت پلاک قدیم

اگر هنوز از پلاک قدیمی برای موتورسیکلت خود استفاده می‌کنید، باید در اولین فرصت به مراکز فک پلاک مراجعه کنید و پلاک موتورسیکلت خود را عوض کنید. در غیر این صورت اگر افسر پلیس راهنمای و رانندگی متوجه پلاک قدیمی نصب‌شده روی موتورسیکلت شما شود، موتورتان را توقیف می‌کند و به پارکینگ منتقل می‌کند. در این شرایط باید هزینه بیشتری بپردازید بتوانید موتورتان را آزاد کنید؛ پس بهتر است پیش از رخ دادن مشکل جدید، نسبت به تعویض پلاک اقدام کنید.

توقیف موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت

شاید عجیب باشد که بگوییم مزاحمت‌های خیابونی هم برای افراد می‌تواند باعث توقیف موتور و تشکیل پرونده قضایی برای موتورسوار متخلف شود. پس بهتر است در زمان رانندگی به عابرین پیاده احترام بگذارید و حق و حقوق آن‌ها را زیر پا نگذارید.

توقیف موتورسیکلت پارک شده

احتمالا می‌دانید که پیاده‌رو فضای مناسبی برای پارک موتور سیکلت نیست. اگر موتور خود را در محل تردد عابرین پیاده پارک کنید و پلیس این تخلف را مشاهده کند، موتورسیکلت را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند. 

پلیس در حال ثبت جریمه برای موتورسیکلت پارک‌شده قرمز رنگ زیر تابلوی پارک ممنوع

توقیف موتور برای مهریه

اگر مهریه همسر خود را به موقع پرداخت نکنید و سند موتور به نام شما باشد، همسرتان می‌تواند درخواست توقیف موتور شما را در سازمان ثبت اسناد و مدارک تهران و شهرستان دهد. برای رفع توقیف موتور از پارکینگ باید مبلغ مهریه همسر خود را پرداخت کنید. در غیر این صورت راهکاری برای رفع توقیف پیش رو نیست.

توقیف موتور با پلاک مخدوش‌

آخرین دلیل توقیف موتور، عدم نصب پلاک روی موتور یا استفاده از پلاک مخدوش‌شده است که در صورت مشاهده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی یا انتظامی، با راننده برخورد جدی می‌شود و موتورسیکلت توقیف می‌شود. در نظر داشته باشید در شرایطی موتور شما از پارکینگ ترخیص می‌شود که نسبت به تعویض پلاک اقدام کنید.

چه زمانی برای ترخیص موتور از پارکینگ باید اقدام کنیم؟

از زمانی که موتورسیکلت شما توقیف می‌شود، باید حداقل ۳ روز گذشته باشد تا بتوانید برای ترخیص موتور از پارکینگ اقدام کنید، اما باید در نظر داشته باشید از آنجا که روزانه تعدادی زیادی موتورسوار به دلیل عدم توجه به قوانین توقیف می‌شوند و موتورسیکلت‌شان به پارکینگ منتقل می‌شود، ممکن است گاهی روند آزادسازی کمی کند پیش‌ برود و نیاز باشد هزینه بیشتری برای ترخیص موتور از پارکینگ بپردازید.

پارک تعدادی موتورسیکلت توقیف‌شده در پارکینگ راهور

شرایط جدید ترخیص موتور از پارکینگ

احتمالا شاید فکر کنید که کلیه موتورسواران می‌توانند برای ترخیص موتور بدون محدودیت اقدام کنند، اما متاسفانه اینطور نیست. اگر قصد ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ را دارید باید ۳ شرط «موتور فرسوده نباشد، شکایت قضایی نداشته باشد و جریمه‌های حادثه‌ساز ثبت‌شده برای موتور بیشتر از ۴۰ درصد نباشد» در موردتان صدق کند. در غیر این صورت اجازه ترخیص موتور را ندارید.

آیا مراحل ترخیص موتور از پارکینگ برای تمام دلایل توقیف موتور یکسان است؟

خیر؛ طبق قانون توقیف موتور سیکلت شرایط یکسانی برای ترخیص موتور از پارکینگ وجود ندارد. در ادامه به صورت کلی به این موضوع می‌پردازیم که در هر زمان باید چه اقدامی از سوی شما انجام شود تا موتورتان از پارکینگ آزاد شود.

  • ترخیص موتور از پارکینگ بدون گواهینامه

گواهینامه یکی از مدارک مهم موتورسیکلت است؛ اما خبر خوش این است که شما می‌توانید بدون همراه داشتن گواهینامه موتور را از پارکینگ آزاد کنید. اگر گواهینامه موتور را ندارید، مبلغ جریمه همراه نداشتن گواهینامه را در دفاتر پلیس + ۱۰ پرداخت کنید تا امکان ترخیص موتور از پارکینگ برای شما فراهم شود.

  • ترخیص موتورسیکلت سرقتی یا توقیفی از پارکینگ

اگر موتورسیکلت‌تان بعد از سرقت پیدا شده است، برای آزادسازی آن به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید و درخواست ترخیص موتور خود را ثبت کنید. سپس می‌توانید به همراه مدارک شناسایی خود و وسیله‌نقلیه به ستاد ترخیص مراجعه کنید. در نظر داشته باشید در این شرایط باید برای آزادسازی پلاک از لیست سیاه به پلیس + ۱۰ مراجعه کنید، وگرنه امکان استفاده از پلاک وجود ندارد و باید برای دریافت پلاک جدید اقدام کنید.

موتور دزدیده شده

  • ترخیص موتور سیکلت از پارکینگ با قولنامه

متاسفانه برخلاف باور عموم افراد، امکان رفع توقیف موتورسیکلت با قولنامه در دفاتر پلیس + ۱۰ یا ستاد ترخیص وجود ندارد. تنها در صورتی می‌توانید برای ترخیص موتور از پارکینگ اقدام کنید که اسناد موتور یا وکالت مالک سند موتورسیکلت را همراه خود داشته باشید.

  • نحوه ترخیص موتور از پارکینگ در صورت داشتن پلاک قدیمی

برای ترخیص موتور از پارکینگ باید احراز مالکیت موتور انجام شود. سپس می‌توانید با همراه داشتن سند مالکیت و مدارک شناسایی خود و موتور به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید و درخواست رفع توقیف را ثبت کنید تا در روند کار اداری قرار بگیرد.

  • ترخیص موتورهای رسوبی

همانطور که می‌دانید تمام موتورسیکلت‌های توقیفی حداکثر ۳ ماه در پارکینگ راهور می‌مانند؛ اما گاهی‌اوقات موتورسواران بعد از گذشت ۸ سال هم اقدامی برای آزادسازی موتور از پارکینگ نمی‌کنند. در نتیجه موتور آنها به نام موتورسیکلت رسوبی شناخته می‌شود. نکته مهم در خصوص ترخیص این نوع موتورها این است که مالکین موتور نیاز نیست جریمه دیرکرد را بپردازند و تنها با پرداخت مبلغ اصلی جریمه می‌توانند نسبت به آزادسازی موتور خود اقدام کنند. هم‌چنین گاهی‌اوقات راهور طرح‌های ویژه‌ای برای ترخیص موتورها مطرح می‌کند تا موتورسواران بتوانند مبلغ جریمه را قسطی پرداخت کنند و موتور را از پارکینگ خارج کنند. 

نکته: توجه داشته باشید اگر اقدامی برای ترخیص موتور انجام ندهید، ممکن است موتورسیکلت شما به دستور قضایی اسقاط یا مصادره شود. پس پیش از دیر شدن برای ترخیص موتور اقدام کنید.

  • رفع توقیف موتورسیکلت توسط کلانتری

برای ترخیص موتور از کلانتری نیاز است همراه با مدارک شناسایی و اسناد مالکیت موتور به کلانتری مراجعه کنید. بعد از بررسی مدارک و تایید هویت مالک موتور، مراحل ترخیص همانند مراحل رفع توقیف از پارکینگ انجام می‌شود و می‌توانید برای دریافت موتور اقدام کنید.

مراحل ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ راهور

بعد از اینکه با دلایل توقیف موتورسیکلت آشنا شدید، نوبت این می‌رسد تا به شما بگوییم برای آزاد کردن موتورسیکلت از پارکینگ باید چه اقدامی انجام دهید. پیش از هر چیز نیاز است بدانید که در قدم اول برای ترخیص موتورسیکلت باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. بعد از پرداخت هزینه ترخیص می‌توانید درخواست ترخیص موتور را ثبت کنید و سپس باید برای ترخیص به ستاد ترخیص موتورسیکلت مراجعه کنید. اما اینکه در هر مرحله چه کارهایی باید انجام دهید، به صورت کامل در ادامه توضیح می‌دهیم.

۱. ثبت درخواست ترخیص موتور در دفاتر پلیس + ۱۰

اولین مرحله برای ترخیص موتور از پارکینگ، مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و پر کردن فرم درخواست ترخیص موتور است. معمولا توصیه می‌شود حداقل ۳ روز منتظر بمانید و سپس برای رفع توقیف موتورسیکلت اقدام کنید تا بتوانید بدون مشکل مراحل را انجام دهید. در نظر داشته باشید برای انجام مراحل باید اول اثبات کنید که مالک موتور هستید، پس همراه داشتن مدارک شناسایی خود و موتورسیکلت از الزامات آزادسازی موتور است. در غیر این صورت به دلیل عدم‌ شفاف‌سازی این موضوع، امکان انجام مراحل وجود ندارد.

۲. آماده‌سازی مدارک ترخیص موتور از پارکینگ راهور

بعد از پر کردن فرم درخواست ترخیص در مراکز پلیس + ۱۰ نیاز است به ستاد ترخیص مراجعه کنید. اما اگر زمان مراجعه مدارک لازم برای ترخیص موتور را همراه نداشته باشید، هیچ اقدامی از سوی مسئولین انجام نمی‌شود و باید دست از پا درازتر به خانه بازگردید. به همین دلیل در ادامه به مدارک ترخیص موتورسیکلت اشاره می‌کنیم. توجه داشته باشید همراه نداشتن هر یک از مدارک می‌تواند شما را به دردسر بیندازد، پس پیش از آماده‌سازی کامل مدارک به مراجع ستاد ترخیص مراجعه نکنید.

لیستی از مدارک موردنیاز برای ترخیص موتور قرمز از پارکینگ راهور

برای ترخیص موتور از پارکینگ چه مدارکی لازم است؟

  • شناسنامه و کارت ملی صاحب موتورسیکلت به همراه کپی آن
  • اصل گواهینامه و کارت موتور + یک نسخه کپی از آن
  • برگه پرداخت عوارض شهرداری موتورسیکلت
  • اصل سند مالکیت موتورسیکلت (برگ سبز)
  • نسخه اصلی و کپی برگه پارکینگ راهور
  • ارائه برگه عدم خلافی موتورسیکلت 

۳. پرداخت خلافی موتور با سامانه‌های آنلاین

احتمالا تا به الان متوجه این موضوع شدید که یکی از مدارک مهم برای ترخیص موتورسیکلت، ارائه برگه تسویه‌شده جرايم رانندگی است. روش‌های متعددی برای پرداخت و تسویه تخلفات رانندگی وجود دارند که از میان آن‌ها، سامانه‌های آنلاین به عنوان سریع‌ترین و آسان‌ترین روش استعلام و پرداخت شناخته می‌شوند. برای پرداخت جریمه‌های رانندگی و استعلام توقیف پلاک موتور می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید.

  • وارد سامانه خلافی به نشانی khalafi.ir شوید؛
  • از بین خدمات ما، خلافی هوشمند موتور را انتخاب کنید؛
  • شماره موتورسیکلت خود را به شکل صحیح وارد کنید؛
  • مبلغ ۵۲۰۰ تومان تعیین‌شده از سمت ناجی را پرداخت کنید.؛
  • از بین روش‌های استعلام، یک روش را انتخاب کنید و کلیه جرائم رانندگی را پرداخت کنید؛
  • بعد از تسویه جرائم رانندگی می‌توانید به رسید پرداخت دسترسی پیدا کنید و آن را در ستاد ترخیص ارائه دهید.

صفحه استعلام خلافی موتور در گوشی موبایل

۴. مراجعه به ستاد ترخیص موتورسیکلت

برخلاف خودروسواران که برای ترخیص خودروی سواری خود می‌توانستند به چندین شعبه مراجعه کنند، شما از سال ۹۹ برای رفع توقیف موتورسیکلت فقط می‌توانید به مرکز ترخیص موتورسیکلت خلیج فارس مراحعه کنید. برای مشاهده نشانی مرکز به جدول زیر نگاهی بیندازید.

نام مرکزنشانی
ستاد ترخیص موتورسیکلت در تهرانکیلومتر ۷ جاده قدیم کرج، خیابان خلیج فارس، خیابان راهنما

توجه: شما می‌توانید در تمام روزهای کاری به ستاد ترخیص موتور مراجعه کنید. ساعت کاری این مراکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۱۴ و حداکثر ساعت کاری روزهای پنجشتبه ۱۲ است. توصیه می‌کنیم زمان مراجعه را به آخرین ساعات کاری موکول نکنید تا بتوانید سریع‌تر مراحل را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه خودرو را از پارکینگ راهور خارج کنیم؟

۵. پرداخت هزینه ترخیص موتور از پارکینگ

شاید ندانید اما از روزی که موتور به پارکینگ منتقل می‌شود، هزینه پارکینگ محاسبه می‌شود. یعنی اگر فقط سه روز موتور شما در پارکینگ راهور بماند، باید هزینه پارکینگ به ازای ۳ شب توقیف را بپردازید. هزینه ترخیص موتور از پارکینگ به ازای هر شب حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

در حالی‌که اگر بخواهید هزینه ترخیص موتورسیکلت را در دفاتر پلیس + ۱۰ پرداخت کنید، باید مبلغ ۴۲۰۰۰ تومان را برای ترخیص موتور از پارکینگ بپردازید. توجه داشته باشید که شما مبلغی را به عنوان کارمزد در دفاتر پلیس پرداخت می‌کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هزینه رفع توقیف را در همان پارکینگ راهور پرداخت کنید.

بسیاری از موتورسواران زمان پرداخت هزینه ترخیص متوجه این موضوع می‌شوند که به دلیل داشتن بدهی عوارض شهرداری و خلافی موتور نمی‌توانند نسبت به ترخیص موتور از پارکینگ اقدام کنند. برای جلوگیری از این مشکل، حتما پیش از مراجعه به ستاد ترخیص، جریمه‌های موتور را بپردازید تا با مشکل تازه‌ای روبه‌رو نشوید. 

۶. دریافت موتورسیکلت از پارکینگ

بعد از پرداخت هزینه پارکینگ توقیف موتور، می‌توانید موتورسیکلت خود را از پارکینگ خارج کنید و از آن برای تردد بین راهی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که شرایط ترخیص موتور رسوبی کمی متفاوت است و شما می‌توانید مبلغ جریمه ثیت‌شده برای موتور را به صورت اقساطی در یک بازه زمانی معین پرداخت کنید. 

سوالات متداول

آیا امکان ترخیص موتور از پارکینگ بدون مالک موتورسیکلت وجود دارد؟

به صورت کلی خیر؛ تنها در شرایطی می‌توانید بدون حضور مالک موتورسیکلت نسبت به ترخیص موتور اقدام کنید که از قبل از مالک موتور وکالت کتبی گرفته باشید. در غیر این صورت تنها در صورتی مراحل ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ انجام می‌شود که صاحب وسیله‌نقلیه حضور داشته باشد. 

چند روز باید موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ راهور بماند؟

روزانه بیش از ۱۵۰ موتورسیکلت در تهران توقیف می‌شوند. حداقل ۳ روز و حداکثر ۳ ماه موتورسیکلت شما در پارکینگ راهور می‌ماند تا مراحل رفع توقیف را انجام دهید و موتور را از پارکینگ خارج کنید.

چگونه باید پلاک قدیم موتور را به جدید تغییر دهیم، وقتی موتور در پارکینگ است؟

شما می‌توانید برگه ترخیص را از ستاد دریافت کنید و سپس موتور خود را از پارکینگ خارج کنید و به مراکز فک پلاک مراجعه کنید تا پلاک قدیم از روی موتور جدا شود و پلاک جدید به جای آن نصب شود. اما شرط مهم برای دریافت برگه ترخیص و خارج کردن موتور با وانت‌بار، پر کردن فرم تعهدات است. در غیر این صورت راهکاری پیش روی شما نخواهد بود.

آیا برای ترخیص موتور از پارکینگ باید بیمه شخص ثالث را داشته باشیم؟

بله؛ شما برای ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ به بیمه‌شخصی ثالث معتبر نیاز دارید، درغیر این صورت با مشکل روبه‌رو خواهید شد. 

آیا می‌توانیم موتور سیکلت مزایده‌ای را از پارکینگ ترخیص کنیم؟

بله، اگر مدارک و سند مالکیت موتور را به همراه داشته باشید، می‌توانید مراحل ترخیص موتور مزایده‌ای از پارکینگ را انجام دهید و موتور را از پارکینگ راهور خارج کنید. در غیر این صورت هیچ راهی برای ترخیص موتور وجود ندارد. 

در چه شرایطی موتورسیکلت را ترخیص نمی‌کنند؟

اگر به دلیل همراه نداشتن مدارک مالکیت موتورسیکلت نتوانید ثابت کنید که مالک موتورسیکلت شما هستید یا مدارک کامل برای ترخیص موتور را به همراه نداشته باشید، امکان ترخیص موتور سیکلت از پارکینگ راهور وجود ندارد. هم‌چنین اگر بدون مجوز با موتور سنگین رانندگی کرده باشید، امکان ترخیص موتور سنگین از پارکینگ به دلیل عدم توجه به قانون ممنوعیت تردد در شهر وجود ندارد.

سخن آخر

این روزها به ندرت شاهد موتورسوارانی هستیم که در هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند یا در زمان رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنند، به همین دلیل بیشتر از وسایل‌نقلیه دیگر در معرض توقیف قرار می‌گیرند. اگر به تازگی موتورسیکلت شما توسط افسر پلیس توقیف شده و به پارکینگ منتقل شده، باید مراحل ترخیص موتور را بدانید و انجام دهید تا بتوانید موتور را بعد از گذشت ۳ روز از پارکینگ خارج کنید. توجه داشته باشید از سال ۹۹ مراحل ترخیص موتور تنها در ستاد ترخیص خلیج‌فارس انجام می‌شود و نیاز نیست برای آزاد کردن موتور به ستاد ترخیص دیگر مراجعه کنید.

اشتراک‌گذاری:
ارسال دیدگاه
شماره تماس وارد شده منتشر نخواهد شد.
2 دیدگاه
محسن حاجی علی اکبری

موتورمو دزدیدن پیدا شد قاضی دستور رفع توقیف به کلانتری داد کلانتری هم قبض پارکینگ رو مهر کرد موتور پلاک سند کارتش به نام مادرم که به تازگی به سرقت رفته آیا با قبض پارکینگ وکپی کارت و سند میتوانم به پارکینگ مراجعه کنم

پشتیبانی خلافی

سلام بر شما
برای ترخیص موتور به اصل مدارک شناسایی و اصل مدارک موتور و وکالتنامه قانونی مادرتان نیاز دارید، در غیر اینصورت باید مادرتان را هم به عنوان مالک اصلی همراهتان ببرید.
پاینده باشید.