جدیدترین مطالب
راهنمای تعویض پلاک خودرو ۱۴۰۳خودرو و موتور
طوبی لازمی

راهنمای تعویض پلاک خودرو ۱۴۰۳

شاید تصور کنید که تمام نکات تعویض پلاک خودرو را به‌موقع خرید و فروش ماشین می‌دانید اما باید بگوییم که نکات، شرایط و مدارک تعویض پلاک با توجه به نوع ماشین (صفر یا کارکرده بودن)، خریدار یا فروشنده بودن طرفین معامله، وضعیت خودرو مانند سالم یا تصادفی بودن و … متفاوت و متغیر است. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با مراحل تعویض پلاک مختص با خودروی خود، این مطلب از خلافی را بخوانید

آیا انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید امکان‌پذیر است؟خودرو و موتور
طوبی لازمی

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید امکان‌پذیر است؟

مهم‌ترین مزیت انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، استفاده از این تخفیف در تمدید یا خرید بیمه خودروی جدید خود یا نزدیکانتان است. شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث و مدارک آن مواردی هستند که می‌توانید با مطالعه این مطلب از آنها مطلع شوید.

چالش باگ بانتی خلافی: فرصتی برای کسب درآمد درکنار ارتقای مهارتاخبار
ساناز امینی

چالش باگ بانتی خلافی: فرصتی برای کسب درآمد درکنار ارتقای مهارت

چالش‌های باگ بانتی با تشویق کاربران عادی و متخصصان امنیتی به یافتن و گزارش باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌ها، به بهبود امنیت نرم‌افزارها و سیستم‌ها کمک می‌کنند. این مقاله به بررسی دلایل برگزاری، مزایای این چالش و نحوه شرکت در آن می‌پردازد.

ضرورت و زمان غیر فعال شدن پلاک خودرو پس از فروشخودرو و موتور
طوبی لازمی

ضرورت و زمان غیر فعال شدن پلاک خودرو پس از فروش

اگر به‌تازگی معامله خودرو انجام داده‌اید و برای شما هم سوال شده است که «تا چه زمان بعد از فروش خودرو، پلاک فعال می‌ماند؟»، این مطلب، پاسخ شفاف و ساده این پرسش و سایر پرسش‌های مرتبط شما مانند مدت زمان نداشتن پلاک فعال برای ثبت نام خودرو‌ها و … است.

اخبار و مقالات
چراغ راهنمایی و رانندگیجدیدترین مقالات

تمام آنچه که رانندگان باید در مورد جریمه رد کردن چراغ قرمز بدانند!

سارینا عمادی

تابه‌حال شده با تمام سرعت از چراغ زرد عبور کنید؛ اما درست در لحظه آخر متوجه قرمز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی شوید، اما دیگر برای توقف دیر شده باشد و جریمه شده باشید. در این شرایط به عنوان راننده متخلف شناخته می‌شوید و باید جریمه را پرداخت کنید. پیش از پرداخت نیاز است بدانید که مبلغ جریمه رد کردن چراغ قرمز برای خودرو و موتور….

از قوانین تا تخلفات رانندگی در شبخودرو و موتور

رانندگی در شب؛ از قوانین تا تخلفات رانندگی هنگام شب در جاده

طوبی لازمی

رانندگی در شب شرایط و قوانینی دارد که بی‌توجهی به‌ آنها باعث ایجاد خطرات زیادی برای رانندگان و سرنشینان دیگر می‌شود. آموزش رانندگی در شب برای کسانی که اولین بار آن را تجربه می‌کنند، نتیجه‌ای مثبت و کاربردی به‌همراه دارد. با خواندن این مقاله با رانندگی در شب آشنا شده و قوانین آن را یاد می‌گیرید.

گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگی چیست و چگونه باید آن را دریافت کنیم؟جدیدترین مقالات

گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگی چیست و چگونه باید آن را دریافت کنیم؟

سارینا عمادی

احتمالا اگر حداقل یک‌بار مسیرتان به مراکز تعویض پلاک افتاده باشد، نام گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگی را شنیده‌اید و حتی ممکن است از شما درخواست شده باشد تا این گواهی را به همراه دیگر مدارک مثل بیمه‌نامه، کارت و سند خودرو به متصدی مربوطه تحویل دهید. از آنجایی که برای اغلب رانندگان این سوال پیش‌ آمده که چگونه باید برگه مفاصا حساب را دریافت کنند و چه زمانی باید آن را ارائه کنند. قصد داریم در این مطلب از وبلاگ خلافی در مورد مفاصا حساب جرایم رانندگی صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید.

جدول جرایم رانندگیاخبار

جدول جرایم رانندگی ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین تا گران‌ترین تخلف‌ها

ساناز امینی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که جریمه شده باشید؛ اما، روحتان هم خبر نداشته است که چرا؟! پیشنهاد ما این است که یک بار نگاهی به جدول جرایم رانندگی بندازید تا از انواع جریمه راهنمایی و رانندگی آگاه باشید. ما در ادامه جدول جرایم رانندگی را آورده‌ایم؛ همچنین، اطلاعات جالبی در مورد ارزان‌ترین، […]

راهنمای جامع سرعت مجاز در انواع معابرخودرو و موتور

راهنمای جامع سرعت مجاز در انواع معابر + جدول سرعت مجاز

ساناز امینی

پلیس راهور برای کاهش تصادف وسایل نقلیه، قوانینی را وضع کرده است که قانون سرعت مجاز، یکی از مهم‌ترین آنها به‌حساب می‌آید. اگر می‌خواهید جدول سرعت مجاز در معابر مختلف را ببینید، این مطلب از سامانه خلافی را بخوانید.